Lasten kurssit

LASTEN UINTIKURSSIT

Seurassamme on neljä eri tasoista uintikurssia, joilla kehitetään lapsen yleistä uimataitoa ja vesiketteryyttä. Uintikursseja järjestetään Kuntolaakson uimahallin 25 metrin ja 50 metrin altailla. Kaikilla uintikursseilla lapset kulkevat itsenäisesti aulasta, pukuhuoneiden ja suihkutilojen kautta, altaalle.

Lasten uintikursseihin voi ilmoittautua, vaikka ei ole käynyt lasten uimakouluissa. Varsinkin tällöin tarkistakaa, että lapsen taidot täyttävät ryhmän lähtötasovaatimukset. Löydätte ne kurssien omilta sivuilta.

Muistakaa tsekata myös taitouinnin ja uimahyppyjen alkeiskurssit lapsille! :-)

Uintikurssipolun päätyttyä voi lähteä aloittelemaan kilpauintia (Swimmarit tai Rollo-ryhmä), taitouintia (Alkeiskurssi), vesipalloa (Vesipallojuniorit) tai uimahyppyjä (Alkeiskurssi).

Jos lapsella herää kiinnostus taitouintiin, uimahyppyihin tai vesipalloon kesken kurssipolulla etenemisen, niin tarkistakaa niiden sivuilta riittäisikö uimataito. Mikäli uimataito ei vastaa vielä juniorivesipalloilijoiden, taitouinnin alkeiskurssien tai uintihyppykurssien tasoa, niin uintikurssit ovat loistava paikka harjoitella uimataito oikealle tasolle.

Muistakaa myös, että lapsi voi harrastaa seuran sisällä useammassa eri lajissa ;-)

LASTEN TAITOUINTIKURSSIT

Taitouinnin kurssit rytmittyvät siten, että syksyllä alkavat Alkeiskurssit ja keväällä Jatkokurssit. Lasten taitouintikurssit järjestetään Kuntolaakson 25 m altaalla. Harrastuksen voi aloittaa myös Jatkokurssilta, jos uimataitovaatimus täyttyy.

Taitouinnin kursseilla opetellaan taitouinnin perusasioita kuten veden polkemista, scullingeja ja kokeillaan yksinkertaisia jalka- ja käsisarjoja. Myös uintitaitoja vahvistetaan, sillä taitouimari on aina lähtökohtaisesti hyvä uimari. Jatkokursseilla harjoitellaan lyhyt musiikkiohjelma.

Kurkkaa kurssipolku alta ja tarkemmat tiedot kursseita löytyvät vasemmanpuoleisesta sivuvalikosta.
Muistathan myös, että lapsi voi harrastaa seuran sisällä useammassa eri lajissa ;)

Kysyttävää taitouintikursseista? Ota yhteyttä:

Veera Hakkarainen
taitouinti@kuopionuimaseura.com

LASTEN UIMAHYPPYKURSSIT

Seuramme järjestää uimahyppykursseja 6-vuotiaista ylöspäin. Aikuisten uimahyppykurssit ovat tarkoitettu yli 15-vuotiaille, joten jos se kiinnostaa, niin käy se tsekkaamassa aikuisten toiminnasta.

Uimahyppykurssit ovat tarkoitettu hypyistä, tempuista ja uimisesta nauttiville.

LASTEN VESIPALLOKURSSIT

Vesipallon kursseilla opetellaan vesipallon perusasioita: pallon käsittelyä, veden polkemista ja pelikuvioita sekä tietysti pelataan. Myös uintitaitoja vahvistetaan.

Kurssit vaativat toteutuakseen vähintään kahdeksan osallistujaa, jotta saadaan pelit käyntiin.